„Pismo. Magazyn opinii” zakończyło z sukcesem emisję pierwszego reporterskiego serialu podcastowego. W ciągu sześciu tygodni pierwszy sezon „Śledztwa Pisma”, którego mecenasem był Sebastian Kulczyk, zanotował ponad 400 tys. odsłuchów.
18 października 2019 wystartował reporterski serial podcastowy „Śledztwo Pisma”. Produkcja była emitowana premierowo przez sześć tygodni na dedykowanej projektowi stronie oraz na platformie podcastowej TOK FM, a także na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast i YouTube.
Serial jest wciąż dostępny na wszystkich platformach.
– Jesteśmy dumni z zasięgu i odzewu, który wywołał nasz projekt. To nie tylko zasługa samego formatu, który staje się coraz bardziej popularny w Polsce, ale też tematu oraz doskonałej jakości produkcji – mówi Piotr Nesterowicz, producent serialu. – Równocześnie z sukcesem ilościowym serial zbiera bardzo dobre opinie, wyrażane zarówno w recenzjach serwisów i wydawców zajmujących się podcastami, jak i przez słuchaczy, co można zaobserwować w komentarzach, na przykład na kanale „Śledztwa” na YouTube. To jeden z powodów, dla których podjęliśmy decyzję o kontynuacji projektu i produkcji drugiego sezonu. Zaczynamy szukać partnera oraz rozważamy akcję crowfundingową, która pomoże nam zagwarantować utrzymanie najwyższego poziomu produkcji – dodaje Piotr Nesterowicz.
Pierwszy sezon Śledztwo Pisma poprowadził Mirosław Wlekły, jeden z najlepszych polskich reporterów prasowych i książkowych. Producentem serialu jest Piotr Nesterowicz, wydawca “Pisma” oraz prezes Fundacji Pismo. Mecenasem projektu jest Sebastian Kulczyk.