Aktualności
07 sierpnia 2019

Salesbook w III edycji InCredibles

Salesbook, kolejny z uczestników tegorocznej edycji programu InCredibles, oferuje firmom aplikację, która pozwala przedstawicielom handlowym na polepszenie doświadczeń klientów podczas spotkania oraz zwiększenie sprzedaży średnio o 27%.

Aplikacja sprzedażowa i prezentacyjna Salesbook realizuje ideę Sales Acceleration (przyspieszenie sprzedaży), pozwalając działom sprzedażowym na wzmocnienie klasycznych narzędzi – takich jak spotkanie handlowe czy CRM – poprzez zestaw intuicyjnych rozwiązań dostępnych z poziomu tabletu oraz panelu administracyjnego.

Dzięki temu Salesbook m.in. pomaga podnieść skuteczność rozmowy handlowej, ułatwia klientowi szybkie zrozumienie korzyści, monitoruje aktywność i jakość pracy handlowców, analizuje, co zainteresowało klienta w ofercie otrzymanej e-mailem, a także informuje menedżerów, jak pracują sprzedawcy.

Czym są narzędzia typu Sales Acceleration?

Aplikacja Salesbook pozwala na skuteczną i szybką prezentację oferty, która angażuje klientów dzięki interaktywnym rozwiązaniom. Krok po kroku pokazuje ścieżkę rozmowy, co pomaga skonfigurować produkt lub usługę pod potrzeby klienta – i to jeszcze podczas spotkania.

Intuicyjny interfejs umożliwia sprawne poruszanie się pomiędzy funkcjonalnościami i opcjami. Salesbook monitoruje ofertę wysłaną drogą e-mailową, pokazując m.in. które jej elementy klient najczęściej i najdłużej przeglądał.

Istotnym elementem Salesbooka jest również panel dla menedżerów. Znajdują się w nim m.in. statystyki, raporty, a także materiały szkoleniowe oraz handlowe, które można w prosty sposób aktualizować na wszystkich urządzeniach handlowców jednocześnie.

– Aplikacja sprawdza się w sprzedaży konsultatywnej w sektorach B2B i B2C, a budowa modułowa sprawia, że Salesbook dopasowuje się do oferty zarówno dużych, międzynarodowych korporacji, jak i mniejszych firm – przekonuje Jacek Maciak, CEO & Co-founder w Salesbooku.

Dziś wartość globalnego rynku Sales Acceleration szacuje się na około 30 mld USD, a tempo wzrostu na ponad 16%. Wg danych Salesbooka z narzędzi tego typu korzysta już prawie 60% firm na świecie (w 2013 r. było to poniżej 20%). Według badań w organizacjach, które nie korzystają z tego typu narzędzi, budżet realizuje 43% handlowców; w organizacjach, które korzystają z Sales Acceleration, jest to ponad 73% handlowców. Co więcej, ponad 50% handlowców widzi poprawę w dostępie do aktualnych narzędzi marketingowych, a 38% skrócenie czasu w wyszukiwaniu materiałów.

Dynamiczny rozwój

Zespół, który stworzył Salesbooka, pracuje wspólnie już od ponad 10 lat, realizując projekty dla klientów z całego świata. Pierwszą aplikację sprzedażową wdrożył w 2012 r. w Mercedes-Benz Truck. Dwa lata później zbliżone rozwiązanie z powodzeniem zaczęto stosować w Prudential Polska.

Marka Salesbook powstała w 2016 r., gdy podjęto decyzję o stworzeniu narzędzia sprzedażowego oferowanego w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa). Powołano wtedy nowy oddział w Wielkiej Brytanii i zaczęto skalować wzrost globalnie z wykorzystaniem pomocy UK Trade & Investment.

Firma nawiązała też wówczas współpracę z Microsoft – nowy partner zaczął promować Salesbook w swoich kanałach. W 2017 r. firmę zauważyli inwestorzy – finansowo zaangażował się fundusz SpeedUp, rozpoczęto też współpracę z akceleratorem London & Partners.

W kolejnym roku Salesbook zdobył pierwszego dużego klienta zza granicy, dzięki czemu firma zakotwiczyła się w kilkunastu krajach. Do grona udziałowców dołączył też Cobin Angels. Obecnie pod względem biznesowym Salesbook koncentruje się na internacjonalizacji swojego produktu i na zbudowaniu organizacji zdolnej do wejścia na kolejne rynki, w tym USA.

W tym roku Salesbook został też nagrodzony prestiżowymi nagrodami: udziałem w III edycji programu InCredibles, European Startup Challenge 2019 oraz Wolves Summit Grand Pitch 2019.

Plany na przyszłość

– Dziś aplikacja skierowana jest głównie do klientów korporacyjnych, mających rozbudowane działy sprzedaży bezpośredniej, które wymagają dodatkowego wsparcia w wypracowaniu lepszych wyników. Skupiamy się przede wszystkim na takich sektorach jak finanse, ubezpieczenia, energetyka oraz motoryzacja. Już dziś w naszym portfolio są takie podmioty jak: Mercedes-Benz, BMW Motorrad, Energa, OVB, Fortum czy Innogy – wylicza Jacek Maciak.

Firma nie zamierza się jednak zatrzymywać. Dziś idea Sales Acceleration zaczyna uwzględniać bardzo popularny trend związany z uczeniem maszynowym (ang. Machine Learning).

– To sprawia, że aplikacje tego typu będą w stanie samodzielnie sugerować działania, które należy podjąć, by zwiększyć efektywność procesu sprzedażowego. Aplikacja będzie w stanie podpowiedzieć sprzedawcom i menedżerom, że np. należy wydłużyć czas spotkań albo częściej korzystać z określonych materiałów marketingowych. I nie będą to dane bazujące na czyjejś ocenie, ale na twardej historii sprzedażowej. To całkowicie zmieni oblicze współczesnej sprzedaży i taki jest kierunek rozwoju funkcjonalnego aplikacji Salesbook – zapowiada Jacek Maciak.

Kto stoi za Salesbookiem?

Do kluczowych osób zarządzających obecnie Salesbookiem należą Jacek Maciak oraz Maciej Głowacki. Cały zespół rozrósł się do 20 osób rozlokowanych w biurach w Warszawie i Rzeszowie.

Jacek Maciak, CEO & Co-founder, związany jest z rynkiem TMT (Technologie, Media, Telekomunikacja) od kilkunastu lat. Ma rozległe doświadczenie w obszarze biznesowym nowych technologii połączone z wiedzą techniczną w zakresie informatyki, telekomunikacji i bankowości. Absolwent studiów informatycznych Uniwersytetu Łódzkiego, European Business Studies w Fachhoschule Osnabrueck oraz Executive MBA w University of Quebec at Montreal (UQAM) i Szkoły Głównej Handlowej (SGH).

Na fot. Jacek Maciak, CEO & Co-founder Salesbook

Z kolei Maciej Głowacki, CTO & Co-founder, od ponad 20 lat pomaga firmom w tworzeniu cyfrowych produktów, wdrażaniu systemów IT, a także skalowaniu procesów biznesowych. Doświadczenie zdobywał w pracy dla takich firm jako ASSECO, COMP czy Daily.pl. Prowadzi własny software house świadczący usługi dla największych firm w Polsce. Od ponad trzech lat związany z projektem Salesbook, w którym rozwija aplikację od strony technologii i biznesu.

Na fot. Maciej Głowacki, CTO & Co-founder Salesbook

***

InCredibles – wszechstronny, szyty na miarę program akceleracyjno-mentoringowy zainicjowany przez Sebastiana Kulczyka w 2017 roku, wspierający młode polskie firmy z obszaru nowych technologii.

Incredible Inspirations – wielowymiarowa platforma skupiająca pozabiznesowe inicjatywy i projekty Sebastiana Kulczyka. To inspirujące książki, badania i analizy, raporty, warsztaty, programy akceleracyjne, debaty i szkolenia zaprojektowane z myślą o budowaniu kompetencji młodych polskich przedsiębiorców.

Sebastian Kulczyk – lider młodego pokolenia polskich przedsiębiorców. Międzynarodowy inwestor. Jego pasją są projekty społecznie zaangażowane z obszaru szeroko pojętych nowych technologii, w szczególności z zakresu zdrowia, edukacji i infrastruktury przyszłości. Od 2013 roku zarządza międzynarodową firmą rodzinną, która łączy najwyższe standardy zarządzania biznesowego ze skuteczną działalnością dobroczynną w wymiarze globalnym.