5 listopada oficjalnie ogłoszono wyniki naboru do kolejnego rocznika Akademii Szkolnych Talentów. W warszawskiej siedzibie Kulczyk Investments spotkali się nowi podopieczni Akademii, ich rodzice, przedstawiciele spółek i Fundacji Nativated – operatora Akademii Szkolnych Talentów.
Podczas krótkiej uroczystości dziewięcioro nowych uczestników Akademii otrzymało pamiątkowe dyplomy. Głos zabrali Jarosław Sroka z zarządu Kulczyk Investments, Michał Tarnowski, prezes Fundacji Nativated, oraz przedstawiciele spółek. Oprócz dyplomów podopieczni Akademii otrzymali także upominki od Sebastiana Kulczyka – pomysłodawcy i inicjatora Akademii Szkolnych Talentów.
![](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-SPOTKANIE-26-scaled-1.jpg)
![](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-SPOTKANIE-25-scaled-1.jpg)
Po uroczystości wszyscy uczestnicy udali się na obiad do restauracji Adama Gesslera na pl. Trzech Krzyży. Tam czekała na nich jeszcze jedna niespodzianka: wirtualna rozmowa z Sebastianem Kulczykiem. Obiad uświetniła także obecność samego Adam Gesslera, właściciela restauracji.
![](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-SPOTKANIE-29-scaled-1.jpg)
![](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-SPOTKANIE-30-scaled-1.jpg)
Tegoroczny, trzeci nabór do Akademii Szkolnych Talentów, został przeprowadzony w największej liczbie spółek. Do Grupy CIECH, Autostrady Wielkopolskiej i Autostrady Eksploatacja do programu dołączyła spółka KI One. Laureatami zostali: Martyna Chudzińska, Antoni Cichy, Franciszek Flisek, Maria Gnatek, Piotr Kozłowski, Miłosz Kubis, Kacper Pogoda, Basia Trynkiewicz oraz Adam Waliszewski. Obecnie w ramach Akademii mentoringiem edukacyjnym objętych jest 17 dzieci z całej Polski. Uczestnicy programu otrzymują profesjonalną bezpłatną pomoc w rozwinięciu swoich talentów i umiejętności oraz wsparcie ekspertów w wyborze najlepszej ścieżki edukacyjnej. Program prowadzony jest od 2018 roku. W 2020 roku Liliana Jęziorska, absolwentka Akademii, dostała się na studia biochemiczne w Anglii, a w 2021 roku kolejni uczestnicy – Marcel Maciejczyk i Radosław Dawidowski – rozpoczęli studia odpowiednio w Zurychu i Amsterdamie.
Nowych uczestników Akademii Szkolnych Talentów przedstawia Michał Tarnowski, prezes Fundacji Nativated:
![Martyna Chudzińska](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-MARTYNA-CHUDZINSKA-1-1-300x291.jpg)
Martyna zwróciła na siebie naszą uwagę swoim szerokim wachlarzem pasji – od fascynacji jazdą konną i turniejami tańca nowoczesnego, po srebrną odznakę w konkursie rozpoznawania śpiewu ptaków. Proponując ciekawe rozwiązania problemów systemu edukacji, które omawialiśmy w czasie rozmów rekrutacyjnych udowodniła, że jej ambicja, intelekt i determinacja pozwolą realizować także wielkie osiągnięcia edukacyjne. Martyna w programie skupi się na nauce chemii i biologii jednocześnie pracując pod swoim angielskim i umiejętnościami matematycznymi. Celem na przyszły rok będzie przygotowanie do ogólnopolskiej olimpiady z biologii.
![Antoni Cichy](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-ANTONI-CICHY-1-1-300x282.jpg)
Antoni podczas naszej rozmowy zaskoczył swoją ogromną pasją do tematów informatycznych. Pomimo młodego wieku, już rozwija komercyjne projekty programistyczne. W ramach Akademii Szkolnych Talentów, Antoni będzie realizował bardzo zaawansowany program a jego entuzjazm i zaangażowanie są gwarantem przyszłych sukcesów. Ponadto, Antoni będzie skupiał się także na matematyce i fizyce, żeby stopniowo przygotowywać się do zgłębiania swoich pasji na poziomie akademickim. Będziemy także wspierać Antoniego w jego dodatkowych działaniach sportowych jak i pracy na rzecz samorządu, tak aby rozwój edukacyjny mógł realizować równolegle do swoich pozostałych pasji.
![Franciszek Flisek](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-FRANCISZEK-FLISEK-1-1-266x300.jpg)
Podczas rozmowy rekrutacyjnej Franek zaskoczył nas swoją dojrzałości i logiką wypowiedzi oraz szybkim i kreatywnym myśleniem. Determinacja do osiągania sukcesów sportowych na zawodach judo i podczas gry w klubach siatkarskich w połączeniu z jasno zdefiniowanym zainteresowaniem psychologią pozwoliły nam poznać Franka jako osobę o dużym potencjale i sile do działania. Poza nauką matematyki i fizykę będziemy wspierać Franka w jego przygotowaniach do olimpiady z języka angielskiego, a także pomagać mu zgłębiać swoje pasje poprzez zajęcia z native speakerem na tematy z zakresu psychologii.
![Maria Gnatek](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-MARIA-GNATEK-1-1-279x300.jpg)
Maria zaimponowała nam podczas rozmowy zaproponowanymi rozwiązaniami poprawiającymi działania systemu edukacji, jednocześnie prezentując chęć pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Maria deklarowała swoją wiarę w ludzkość i zasadność działania organizacji społecznych. Z Marią będziemy realizować szeroki program zajęć maturalnych z fizyki, matematyki oraz angielskiego. Ze względu na bardzo mocne podstawy w zakresie znajomości gramatyki, w programie skupiamy się na kompetencjach ustnych z native speakerem i będziemy poszerzać bardziej zaawansowane słownictwo. Jednocześnie będziemy wspierać naszą podopieczną w działaniach pozaszkolnych, aby pokazać jak sama może angażować się i prowadzić akcje społeczne.
![Miłosz Kubis](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-MILOSZ-KUBIS-1-1-300x286.jpg)
Podczas rozmów Miłosz zrobił na nas wrażenie swoim kreatywnym podejściem do analizy problemów. Ponadto, zaimponowała nam bardzo dojrzała postawa Miłosza, który pomimo młodego wieku, ma jasne i dobrze zdefiniowane cele związane ze studiowaniem Computer Science w Szwecji na Royal Institute of Technology. W Akademii Szkolnych będziemy z Miłoszem realizować zajęcia z matematyki, informatyki, języka angielskiego oraz szwedzkiego. Zajęcia z matematyki będą długoterminowo stanowić przygotowanie do olimpiady matematycznej, która jest wielkim i bardzo ambitnym wyzwaniem. Będziemy chcieli także pokazać Miłoszowi alternatywne miejsca i kierunki studiów, tak aby mógł świadomie podważyć swoje dotychczasowe wybory i w perspektywie porównawczej wykrystalizować swoje plany na przyszłość.
![Piotr Kozłowski](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-PIOTR-KOZLOWSKI-1-1-267x300.jpg)
Piotr zdecydowanie przykuł naszą uwagę swoimi zdolnościami językowymi wypowiadając się w języku angielskim oraz swoimi przemyślanymi celami na najbliższe miesiące i lata. Piotr wie, że chciałby studiować nauki techniczne na kierunku związanym z maszynami, technologiami lub elektroniką. Naszym celem będzie pokazanie Piotrowi jak najszerszego spektrum możliwości, aby mógł znaleźć najlepszą ścieżkę dla siebie. W programie będziemy pracować nad kompetencjami z przedmiotów ścisłych mając na uwadze podejście do olimpiady z fizyki w najbliższych latach. Będziemy także realizować regularne zajęcia z języka niemieckiego, aby otworzyć przez Piotrem możliwość studiowania w krajach takich jak Niemcy i Szwajcaria, które słyną z uczelni technicznych najwyższej klasy.
![Kacper Pogoda](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-KACPER-POGODA-1-1-219x300.jpg)
Kacper zdecydowanie urzekł nas swoim entuzjazmem, zapałem oraz ogromną determinacją by zostać uczestnikiem Akademii Szkolnych Talentów. Zwróciliśmy też uwagę na jego szerokie zainteresowania oraz bystrość i szybkość łączenia wątków jaką pokazał podczas rozmowy. W programie planujemy działać ambitnie, ponieważ już wystartowaliśmy z przygotowaniami do olimpiady z języka angielskiego, a także konkursu tłumaczeniowego. Dodatkowym wsparciem będą zajęcia prowadzone przez native speakera, aby równolegle rozwijać kompetencje konwersacyjne. Zajęcia z geografii, największej pasji Kacpra, będą nieodłączną częścią grafiku, jak również lekcje z matematyki, które pomogą w trudnych zagadnieniach realizowanych w szkole.
![Basia Trynkiewicz](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-BARBARA-TRYNKIEWICZ-1-1-272x300.jpg)
Rozmowa z Basią cechowała się bezpośrednim i konkretnym podejściem zarówno do zadawanych pytań jak i obranych przez podopieczną celów. Dlatego też, przy ustalaniu planu zajęć oraz ścieżki edukacyjnej w perspektywie długoterminowej, Basia była w stanie dojrzale definiować swoje potrzeby i marzenia. W Akademii Szkolnych Talentów skupi się na biologii oraz chemii, które są podstawą do budowania przyszłej ścieżki kariery w medycynie. Już teraz rozpoczynamy przygotowania do olimpiady biologicznej. Jednocześnie podnosimy kompetencje z języka angielskiego, aby móc w najbliższym czasie podejść do Certyfikatu Cambridge lub olimpiady. Podczas realizacji programu będziemy też wspierać zainteresowania Basi związane ze sztuką, ceramiką oraz wolontariatem.
![Adam Waliszewski](https://ii.cfolks.pl/wp-content/uploads/2021/11/AST-2021-ADAM-WALISZEWSKI-1-1-263x300.jpg)
Adam ujął nas podczas rozmowy kwalifikacyjnej swoim tokiem rozumowania, który świadczy o znacznie bardziej dogłębnym rozumieniu rzeczywistości niż to, którego można się spodziewać od osoby dopiero rozpoczynające naukę w liceum. Adam tłumaczył, że chce dołączyć do programu, aby „nauczyć się uczyć” i uczyć się aktywnie. Akademia Szkolnych Talentów będzie dla niego świetnym miejscem do realizacji tego celu. Jako, że marzeniem Adama jest zostanie psychiatrą, będziemy skupiać się na biologii i chemii. Dodatkowo zajęcia z języka angielskiego prowadzone z native speakerką będą wprowadzały słownictwo wyższego poziomu, uwzględniając nazewnictwo medyczne.