Paweł Biernat, CEO Biotts oraz finalista programu InCredibles 2020, zdobył 1. miejsce w 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Program InCredibles był partnerem rankingu.
Na liście znalazł się jeszcze jeden finalista InCredibles – Paulina Walkowiak i Kamil Walkowiaka, tandem zarządzający startupem cux.io, który do naszego programu dołączył w tym roku.
We wtorek 9 listopada odbył się Finał 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Redakcja BRIEF wręczyła wyróżnienia w ESPORT SPOT w Elektrowni Powiśle. Wśród wyróżnionych znalazły się takie marki jak Biotts, Kubota, YOPE, PayEye, Runvido, Novakid.
Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie organizowany przez redakcję BRIEF od 10 lat wspiera sektor kreatywnych i innowacyjnych biznesów w Polsce. Kapituła rankingu zwraca uwagę na przedsiębiorców i menedżerów szczególnie wyróżniających się na rynku nieszablonowym podejściem do prowadzenia i rozwoju firmy, tworzenia nowych produktów i usług oraz ich promocji. Ranking wyróżnia ludzi, którzy inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.
– Tegoroczna edycja 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie była wyjątkowa. Po pierwsze pandemia spowodowała wzmożoną kreatywność, co pokazuje, że polscy przedsiębiorcy są waleczni i nie poddają się łatwo. Po drugie widać po zgłoszeniach świadomość ekologiczną. Dużo było projektów działających w zrównoważonym rozwoju i ze świadomością dbania o planetę. Jestem zainspirowany przede wszystkim postawami społecznymi i mam zamiar w tym duchu prowadzić swój biznes. W kolejnej edycji liczę też na więcej projektów z branży gamingowej – komentuje Wojciech Krzemień, Gaming Media, członek Kapituły.
Do rankingu mogą zgłosić się przedstawiciele wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także osoby prowadzące jednoosobową działalność.
Jak co roku, wśród wyróżnionych znaleźli się przedstawiciele wielu różnorodnych branż: technologicznej, medycznej, marketingu, edukacji, finansów, ekologiczna, modowej, gastronomicznej czy inicjatywy społeczne. Laureaci rankingu swoimi działaniami i wdrażanymi innowacyjnymi rozwiązaniami realnie wpływają na ich rozwój.
– Praca kapituły co roku średnio zajmuje każdemu z jej kilkudziesięciu członków ponad 20 godzin roboczych. To dużo biorąc pod uwagę fakt, że wszyscy jesteśmy bardzo aktywni biznesowo na co dzień. Mowa tu o weryfikacji dziesiątek zgłoszeń, ich ocenie i na koniec spotkaniu całej kapituły, kiedy to podsumowujemy wyniki, omawiamy każdą firmę pozycja po pozycji od numeru 1 do 50. Mam poczucie, że rokrocznie wszystkim nam sprawia to ogromną radość, pomimo trudu związanego z czasem, jaki musimy poświęcić pracom w Kapitule. Tym razem nie było inaczej. Obrady przebiegły nadzwyczaj sprawnie. Niemal wszystkie firmy, jakie typowałem w ramach top 10 zostały tam ujęte. Bardzo cieszy mnie również fakt, że nie wytypowaliśmy tylko bardzo innowacyjnych firm, które bazują głównie na technologii, ale również bardziej tradycyjne biznesy, które wyróżniają się właśnie kreatywnością. Wyróżniliśmy też konkretnych ludzi, którzy potrafią przebić się dzięki nietuzinkowemu sposobowi myślenia niezależnie od tego czy są przedsiębiorcami, czy pracują w korporacjach, czy też w NGO-sach. O tym właśnie jest ten konkurs! – mówi Maciej Ledzion, endorfina events, członek Kapituły.
W tym roku redakcja BRIEF wydała również raport, który jest swoistym barometrem trendów wyrażonym „kreatywnością zastosowaną”. Zachęcamy do pobrania raportu i zapoznania się z sylwetkami wszystkich laureatów.
Pobierz raport „Ludzie 50-tki”.
O ostatecznym kształcie rankingu decyduje Kapituła, w której skład wchodzą przedstawiciele świata biznesu i doświadczeni managerowie: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media), Bartosz Kwieciński (Generali Polska), Justyna Szafraniec (Generali Polska), Kamil Szymański (Kongres 60 Milionów), Dariusz Maciołek (BNP Paribas), Adrian Furman (Grupa AF), Martin Kaczmarski (Kaczmarski Group).
50 Kreatywnych to także całoroczny program, którego celem jest wspieranie Laureatów w promocji i rozwoju ich biznesów. Bazuje on na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych, webinarach i publikacjach w mediach własnych BRIEF prezentujących laureatów i ich firmy.
O rankingu – ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie to inicjatywa, która od 10 lat buduje i promuje segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Wśród wyróżnionych np. CD Projekt, Brainly, Booksy, Brand24. 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to całoroczny program, którego podstawę stanowi wymiana wiedzy, doświadczeń i możliwości biznesowych na kilku płaszczyznach: szeroko zakrojone działania redakcyjne i partnerskie, ogólnopolskie wydarzenia medialne, comiesięczne wydarzenia #eksperci.