Aktualności
26 października 2023

Najważniejszy jest człowiek – wnioski z 7. edycji Masters&Robots

Możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość, w której w naszym życiu na dobre zadomowi się sztuczna inteligencja i oparte na niej narzędzia. Na pytanie, co jest ważne, zdecydowana większość ekspertów z branży technologicznej odpowiada, że człowiek, a jego mądra współpraca z maszyną to klucz do udanej przyszłości. Wszelkie działania związane z regulacjami i rozwojem AI, ochroną klimatu czy biotechnologią powinny skupiać się właśnie na ludziach, ich potrzebach i przyszłości. Taki wniosek płynie z rozmów i wystąpień 7. edycji międzynarodowej konferencji Masters&Robots, organizowanej przez Digital University. Partnerem konferencji był program mentoringowy InCredibles Sebastiana Kulczyka.

Wyzwania stojące przed biznesem i współczesnymi przywódcami przyciągnęły uwagę uczestników, którzy 18 października 2023 r. wysłuchali wystąpień takich panelistów jak Scott Galloway, Monica Parker czy Aubrey de Grey. Współcześni liderzy skutecznie wykorzystują zaawansowane technologie do rozwiązywania trudnych wyzwań społecznych, takich jak poprawa zdrowia publicznego, transformacja edukacji oraz rozwijanie zrównoważonych przedsiębiorstw. Dzięki innowacjom technologicznym mają oni możliwość stworzenia nowych rozwiązań, które mogą poprawić jakość życia wielu ludzi.

Scott Galloway przypomniał, że świat wielokrotnie rozczarował się wynalazkami, które miały istotnie wpłynąć na życie człowieka. Zapowiadane były jako rewolucyjne i zmieniające rzeczywistość, a z perspektywy czasu okazało się, że zostały przecenione. Jednak do tej grupy na pewno nie będzie można zaliczyć sztucznej inteligencji, która już dziś w bardzo istotny sposób wpływa na codzienne życie człowieka, a także znacząco usprawnia procesy biznesowe.

– Sztuczna inteligencja jest przede wszystkim narzędziem oszczędzającym czas. To nie ona zabierze pracę, zrobi to ktoś, kto rozumie sztuczną inteligencję i umie się nią posługiwać. Jedną z ekscytujących rzeczy związanych ze sztuczną inteligencją jest to, że zmienia nas wszystkich w programistów. To niesamowita kwestia, bo jeśli tylko potrafimy się komunikować, to możemy programować za pomocą narzędzi opartych na AI – powiedział Scott Galloway.

Obecni na wydarzeniu eksperci rozważali, w jaki sposób mądrze wprowadzać technologie do przedsiębiorstw i wykorzystywać ich potencjał, rozmawiano też o podejściu do klienta w zautomatyzowanym świecie. Na Masters&Robots miała miejsce premiera nowego raportu grupy PZU, „Epoka nowych doświadczeń”, przygotowanego we współpracy z Digital University. W publikacji przyjrzano się trendom i technologiom, które obecnie mają największy wpływ na doświadczenia klientów. Są to: hiperpersonalizacja, omnichannel, automatyzacja, analiza i integracja danych i ESG.

– Młodym przedsiębiorcom, cytując Sebastiana Kulczyka, naprawdę nie jest już wszystko jedno z kim, jak i dlaczego robią biznes. Ale co równie ważne, trzymając się tych zasad, potrafią budować firmy nie tylko pożyteczne, ale także dochodowe i atrakcyjne dla swoich inwestorów – podkreślił Jarosław Sroka, koordynator InCredibles.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia.