Aktualności
22 lutego 2023

Nabór na CSF23 otwarty – jedną z nagród jest udział w InCredibles

40 tys. zł otrzyma startup, który w połowie czerwca zaprezentuje najlepszy pomysł na scenie Carpathian Startup Fest 2023. Łączna pula nagród w konkursie dla młodych firm i biznesowych idei wynosi 100 tys. zł. Do wygrania jest też udział w programie InCredibles Sebastiana Kulczyka. Festiwal po raz trzeci organizuje Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, a zgłaszać można się do 30 kwietnia. 

Po sukcesie dwóch poprzednich edycji Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na trzeci Carpathian Startup Fest. CSF23 odbędzie się 15-16 czerwca 2023 roku.

– Startupy, fundusze inwestycyjne i inwestorów, a także przedstawicieli korporacji i mediów chcemy zaprosić na dwudniowe wydarzenie do Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego G2A Arena w Jasionce – zapowiada Krystian Kapinos, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. – Cel wydarzenia pozostaje niezmienny: łączymy startupy z funduszami inwestycyjnymi oraz aniołami biznesu. Pracujemy nad tym, aby festiwal CSF stał się znaczącym międzynarodowym wydarzeniem dla startupów, w szczególności w regionie karpackim.

Projektując trzecią edycję organizatorzy skupili się na trzech filarach. Pierwszy i najważniejszy to konkurs Demo Day, podczas którego startupy będą mogły zaprezentować się przed inwestorami oraz zdobyć nagrody finansowe. Drugi filar CSF23 to konferencja poświęcona temu, jak rozwijać startup – budować zespoły, pozyskiwać finansowanie i klientów. Wezmą w niej udział czołowi przedstawiciele polskiego środowiska startupowego, biznesowego i naukowego. – Podczas konferencji będzie okazja poznać historie przedsiębiorców, dowiedzieć się więcej o ich sukcesach, ale i porażkach – podkreśla wiceprezes Kapinos. – Trzeci element festiwalu to networking: umożliwimy przedsiębiorcom z ekosystemu startupowego wzajemne poznanie się, nawiązanie kontaktów i współpracy.

Networking i umawianie spotkań podczas festiwalu ułatwi aplikacja przygotowana przez firmę Gridaly – laureata poprzedniej edycji CSF, a w tym roku partnera technologicznego festiwalu. Z kolei efektywne rozmowy z inwestorami ma ułatwić formuła reverse pitch, kiedy to nie młode spółki, ale fundusze przedstawiają swoje oczekiwania przed startupowym gremium. – Dzięki temu założyciele startupów w bardzo krótkim czasie będą mogli zobaczyć, które fundusze odpowiadają ich oczekiwaniem i z którymi mają szanse zbudować relacje biznesowe. Jestem przekonany, że efektem będzie wiele rund finansowania – podkreśla Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners, który osobiście weźmie udział w tej formule wystąpienia.

Nad programem festiwalu czuwa powołana 31 stycznia Rada CSF, do której Zarząd RARR S.A. zaprosił ekspertów i praktyków – ludzi ze świata biznesu, którzy osiągnęli sukces w swojej dziedzinie. Wśród nich są: Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments i koordynator InCredibles, Michał Kramarz – dyrektor Google for Startups CEE, Michał Kibil – starszy wspólnik w DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A., Paulina Ślisz-Sandecka, założyciel i partner zarządzający w Ślisz-Sandecka Kozioł&Partnerzy Radcowie Prawni Sp. p., Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners, Łukasz Bis, CEO InternetBeta, Daniel Kędzierski – prezes FastTony, Anna Blajerska – kierownik projektów w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym.

Hasło przewodnie III edycji CSF23 brzmi: „How I did it” (Jak to zrobiłem). – Wystąpienia panelistów i prelegentów podczas festiwalu będą nawiązywać do tych właśnie słów i wyjaśniać, jak osiągać określone cele – tłumaczy Dawid Adamski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży w RARR S.A.

Co do konkursu, który pozostaje najważniejszym punktem programu, tak jak w ubiegłym roku został o podzielony na trzy kategorie:

  • idea challenge – dla osób, które mają ciekawe pomysły na startup i chciałyby dla nich uzyskać wsparcie na bardzo wczesnym etapie;
  • startup – dla projektów, które są w fazie inkubacji, tworzenia MVP (minimalną wersję produktu) lub pierwszej sprzedaży, a ich przychody projektowe nie przekroczyły jeszcze 200 tys. zł;
  • scaleup – dla projektów zgłaszanych przez przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż produktów lub usług, których przychody projektowe przekroczyły 200 tys. zł.

– W tym roku wprowadzamy jednostopniowy proces rekrutacyjny. Już w tym momencie można aplikować do konkursu wypełniając formularz dostępny na stronie: carpathianfest.pl, w którym należy podać m.in., jaki produkt czy usługę oferujemy, jaki problem rozwiązuje to przedsięwzięcie, jaki zespół nad nim pracuje, propozycję modelu biznesowego itp. Odpowiedzi na pytania pozwolą jurorom i funduszom inwestycyjnym zrozumieć, z jakim projektem mają do czynienia. Do zgłoszenia można dołączyć prezentację inwestorską lub krótkie nagranie video – zachęca Dawid Adamski, podkreślając, że internetowa platforma festiwalu to również dzieło Gridaly.

Nabór do konkursu na CSF23 kończy się 30 kwietnia, a wyniki podane zostaną do 12 maja. Do finału i występu przed inwestorami zaproszonych zostanie: 6 pomysłów, 8 startupów i 6 scaleupów. – Zanim finaliści zawalczą o nagrody, przygotujemy ich do prezentacji podczas Camp CSF23 – dwudniowego szkolenia w Inkubatorze Technologicznym „Aeropolis” w Jasionce, które 27 i 28 maja poprowadzi jeden z najlepszych polskich trenerów – Piotr Bucki – zapowiadają organizatorzy.

Trzy tygodnie później, już na festiwalu, finaliści będą mieć 5 minut na prezentację, aby przekonać do siebie jurorów. Najwyższe nagrody przewidziano w kategorii dla startupów, w której można wygrać 40 tys. zł za pierwsze miejsce, 20 tys. zł za drugie miejsce i 10 tys. zł za trzecie miejsce. W dwóch pozostałych kategoriach wysokość nagród wynosi odpowiednio: 7 tys. zł, 5 tys. zł i 3 tys. zł. Ponadto jeden ze zwycięzców tegorocznej edycji otrzyma możliwość uczestnictwa w programie akceleracyjnym VII edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka.

– Program VII edycji jest już gotowy – zapewnia Jarosław Sroka, członek Zarządu Kulczyk Investments, koordynator programu InCredibles. – Finalista festiwalu CSF23 w Rzeszowie trafi do elitarnej dziesiątki, w której znajdą się m.in. uczestnicy startupowych konkursów z Katowic, Poznania, ośrodków akceleracyjnych w Gdańsku, Puławach i Łodzi. Będziemy z nimi pracować w szytym na miarę programie mentoringowym. Kluczowa jest dla nas użyteczność – chcemy w sposób rzeczywisty pomagać spółkom w rozwoju, identyfikacji potencjalnych klientów, kontrahentów, inwestorów. Każda ze spółek w naszym programie ma 5-10 mentorów, staramy się jej otwierać drzwi do wymarzonych partnerów, kontrahentów, zapraszamy na warsztaty grupowe i dajemy szansę wygrać studia MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Fundacja Sebastiana Kulczyka chce również wspólnie z RARR przedstawić raport na temat kompetencji młodych polskich przedsiębiorców, co byłoby dodatkowym efektem współpracy w ramach CSF23.

– Korzystamy ze wsparcia programu InCredibles na różnych poziomach, od redefiniowania modelu biznesowego, przez komunikację, marketing, po rozmowy z potencjalnymi klientami. Jest nie tylko szyty na miarę, ale i materiał, z którego szyją jest z najwyższej półki – uważa Noemi Zabari, współzałożycielka startupu Astrotectonic, który znalazł się wśród zwycięzców ubiegłorocznej edycji CSF i wygrał udział w programie Sebastiana Kulczyka. Jej spółka buduje system do przewidywania trzęsień ziemi – własne detektory i oprogramowanie. – Carpathian Startup Fest sprawił, że staliśmy się widoczni, co jest dla nas kluczowe, bo zajmujemy się niszową dziedziną. Udało nam się pokazać, że globalny pomysł wywodzi się z Polski. Kolejna korzyść to rozmowy po prezentacji na festiwalu. Przyniosły nam one nowe, konkretne pomysły dotyczące np. kanałów wejścia na rynek.

Do udziału w Carpathian Startup Fest 2023 organizatorzy zapraszają polskie i zagraniczne spółki. – W ubiegły roku wpłynęło do nas 226 aplikacji z całej Polski, a dzięki współpracy z West Ukrainian Business Club wyróżniliśmy także startup ukraiński. W tym roku chcemy przyciągnąć na wydarzenie w Rzeszowie projekty z makroregionu karpackiego, więc promujemy festiwal także w Czechach, Rumunii, Serbii, Słowenii czy na Słowacji, tym bardziej, że polskie fundusze inwestycyjne coraz częściej także za granicą poszukują projektów, w które mogłyby zainwestować – podsumowuje Dawid Adamski i zachęca do kontaktu firmy i instytucje, które chciałaby zostać partnerami CSF23.

Więcej informacji, a także rejestracja do Konkursu: https://carpathianfest.pl