cux.io – polskie narzędzie do automatyzacji analityki i UX oraz finalista InCredibles 2021 – zwyciężył 10. edycję prestiżowego międzynarodowego konkursu I-COM Data Startup Challenge. A Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io, otrzymała od Sebastiana Kulczyka stypendium MBA for Startups.
Startup, jako jedyny reprezentant Polski, zmierzył się z czterema finalistami z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Hiszpanii.
Celem globalnego konkursu I-COM Data Startup Challenge jest wyłanianie najlepszych startupów, których podstawą działania jest dostarczanie innowacji dla branży marketingu cyfrowego. Konkurs organizowany jest w ramach I-COM Global Forum for Smart Data Marketing.
Forum jest cyklicznym wydarzeniem gromadzącym wyselekcjonowanych liderów digital marketingu. Wśród uczestników 10. edycji znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Deutsche Telecom (Niemcy), Walt Disney (USA), Johnson & Johnson (Szwajcaria), RedBull (Austria), Snapchat (USA), Visa (Kostaryka) czy The Broadway League (USA).
– Ta nagroda jest owocem pracy całego zespołu cux.io – mówi Paulina Walkowiak, CEO & co-founderka cux.io, która odebrała prestiżową nagrodę w Costa Brava. – Zwycięstwo w „naszej” kategorii, czyli crème de la crème świata analizy danych i market researchu, tylko to potwierdza.
Ostatnie miesiące stawiają cux.io w coraz jaśniejszym świetle międzynarodowych reflektorów. Startup znalazł się w TOP10 jednego z największych europejskich wydarzeń branży technologicznej – Podim 2022. O miejsce na scenie w Słowenii walczyło aż 160 startupów technologicznych z całej Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto cux.io został wybrany do grona najlepszych 10 startupów w kategorii “Connectivity & Data” na madryckim South Summit. W ramach 10. edycji wydarzenia 100 startupów zmierzy się w 10 konkursowych kategoriach. Wśród zwycięzców poprzednich edycji South Summit znalazły się takie firmy jak Aircall, Typeform czy Glovo.
To jednak nie koniec sukcesów. Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io, od Sebastiana Kulczyka otrzymała właśnie stypendium MBA for Startups. – Przeanalizowaliśmy gruntownie wszystkie aplikacje i zdecydowaliśmy, że innowacyjność narzędzi proponowanych przez cux.io oraz świadome, profesjonalne zaangażowanie w rozwój biznesu zdecydowanie zasługują na dodatkowe wyróżnienie oraz wsparcie ze strony najlepszych wykładowców akademickich SGH i uczelni partnerskich współtworzących MBA wraz z InCredibles – mówi Jarosław Sroka, koordynator programu InCredibles.
cux.io to pierwsze narzędzie do UX & Analytics Automation, które pomaga produktom cyfrowym, w szczególności branży e-commerce, eliminować problemy blokujące sprzedaż. Dzięki połączeniu danych jakościowych i ilościowych, wykorzystaniu neuromarketingu i analizy behawioralnej umożliwia niemal natychmiastowe odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników i dopasowywanie do nich odpowiednich rozwiązań nawet w kilka minut. Startup działa obecnie z klientami ze 102 krajów.