Aktualności
28 sierpnia 2024

Kwestionariusz InCredibles: Unicorn VR World

Na pytania kwestionariusza InCredibles odpowiada Jakub Kreft, co-founder & CEO Unicorn VR World, laureat tegorocznej edycji „Zagraj o Mentoring” inQUBE i jednocześnie kolejny uczestnik VIII edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka.

Unicorn VR World stworzył aplikację Theraply VR wykorzystującą technologię wirtualnej rzeczywistości do terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym również ze spektrum autyzmu.

Od pomysłu do biznesu – kto i w jakich okolicznościach wpadł na pomysł rozwiązania?

Pomysł narodził się podczas rodzinnej kolacji, która przerodziła się w inspirującą burzę mózgów. W rozmowie uczestniczyli: mój tata Wojtek (psycholog), mama Kasia (pedagog i nauczycielka), brat Bartek (Data Scientist) oraz ja – programista VR. Dyskutując o naszych zawodowych doświadczeniach, dostrzegliśmy potencjał w połączeniu naszych supermocy.

Zrodził się pomysł, aby wykorzystać technologię wirtualnej rzeczywistości, z którą pracowałem na co dzień, do stworzenia innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji i terapii. Uznaliśmy, że fuzja naszej wiedzy z psychologii, pedagogiki, analizy danych i programowania VR może przynieść realne korzyści w tych dziedzinach.

To właśnie ta synergia rodzinnych pasji i profesjonalnego doświadczenia stała się katalizatorem dla naszego przedsięwzięcia, otwierając drogę do stworzenia czegoś naprawdę wartościowego i innowacyjnego w sektorze edtech.

Jakie były kolejne kroki, które umożliwiły jego rozwój aż do powstania startupu?

Rozwój naszego startupu był procesem łączącym praktyczne eksperymenty z udziałem w programach wsparcia dla innowacyjnych przedsięwzięć. Pierwszym krokiem było wykorzystanie dostępu do szkoły z klasami integracyjnymi dla dzieci ze spektrum autyzmu. Używając popularnych wtedy gogli VR (Google Cardboard), przeprowadziliśmy wstępne testy, badając reakcje dzieci, nauczycieli, terapeutów i rodziców. To doświadczenie okazało się niezwykle motywujące i ukierunkowało nasze dalsze działania.

Na podstawie tych pierwszych testów rozwinęliśmy koncepcję produktu, który umożliwiałby dzieciom rozwój osobisty i społeczny poprzez angażującą zabawę w środowisku VR. Kluczowym momentem w rozwoju naszego startupu było zwycięstwo w programie Szkoła Pionierów PFR, co dało nam impuls do intensywnego rozwoju prototypów i dokładniejszego zbadania rynku. Następnie, udział w akceleratorze ReaktorX, dzięki współpracy z doświadczonymi mentorami, pomógł nam dopracować ostateczną wersję produktu i strategię rozwoju.

Kolejnym ważnym etapem było stworzenie autorskiego Kursu Terapeuty VR, w ramach którego już od 3 lat szkolimy nauczycieli i terapeutów z wykorzystania VR w ich codziennej pracy. To doświadczenie pozwala nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby końcowych użytkowników i dostosować nasz produkt do realiów rynku.

Każdy z tych etapów był kluczowy w procesie transformacji początkowego pomysłu w dojrzały startup. Łącząc praktyczne doświadczenia z profesjonalnym wsparciem, byliśmy w stanie systematycznie rozwijać nasz projekt, weryfikując jednocześnie jego potencjał rynkowy i dostosowując go do rzeczywistych potrzeb użytkowników.

Jakie są plany rozwojowe spółki na najbliższe dwa lata?

Naszym głównym celem na najbliższe dwa lata jest dynamiczny rozwój w obszarze edukacji specjalnej. Planujemy pozyskać kolejnych klientów zarówno w Polsce, jak i na rynku europejskim, co pozwoli nam zwiększyć nasz zasięg i wpłynąć na poprawę jakości edukacji oraz terapii. Dążymy do zebrania kolejnej rundy finansowania, która umożliwi nam skalowanie działalności, rozwój sprzedaży i dalszą globalizację naszego innowacyjnego rozwiązania.

Chcemy również poszerzyć naszą ofertę o programy wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wykorzystując zaawansowaną technologię VR. Dzięki temu zamierzamy tworzyć interaktywne narzędzia, które pomagają w terapii oraz nauczaniu, wspierając rozwój emocjonalny i społeczny młodych ludzi.

Dodatkowo planujemy nawiązać współpracę z instytucjami edukacyjnymi i terapeutycznymi, aby lepiej zrozumieć potrzeby naszych użytkowników i dostosować nasze produkty do ich oczekiwań. Będziemy również inwestować w badania i rozwój, aby pozostać na czele technologicznych innowacji i ciągle doskonalić nasze rozwiązania. Naszym celem jest stworzenie wszechstronnego ekosystemu, który łączy edukację, terapię i technologię w jednym.

Na jakie wyzwania cywilizacyjne/społeczne odpowiada rozwiązanie startupu?

Po pierwsze, zajmujemy się problemem rosnącej liczby dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nasze rozwiązania wspierają ich indywidualny rozwój, oferując interaktywne i dostosowane do ich potrzeb narzędzia edukacyjne, które pomagają w nauce i terapii. Wykorzystujemy technologię wirtualnej rzeczywistości, aby tworzyć angażujące i efektywne środowiska edukacyjne, które ułatwiają przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności.

Po drugie, nasze rozwiązania koncentrują się na wsparciu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkołach. W obliczu rosnącej presji społecznej i emocjonalnej, jakiej doświadczają młodzi ludzie, niezbędne jest zapewnienie im odpowiednich narzędzi i wsparcia. Nasza technologia VR umożliwia tworzenie interaktywnych programów, które pomagają w radzeniu sobie z stresem, rozwijaniu umiejętności społecznych oraz budowaniu zdrowych nawyków emocjonalnych. Współpracujemy z psychologami i pedagogami, aby nasze rozwiązania były nie tylko innowacyjne, ale także skuteczne i bezpieczne.

Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu, mamy nadzieję przyczynić się do stworzenia bardziej inkluzywnego i wspierającego środowiska dla dzieci i młodzieży, co jest kluczowe dla ich przyszłego rozwoju i sukcesu.

Kto jest dla was biznesowym wzorem do naśladowania?

Jednym z pierwszych wzorów do naśladowania w mojej biznesowej drodze był Richard Branson, twórca grupy Virgin. Jego historia, którą poznawałem poprzez książki, była dla mnie nie tylko fascynująca, ale stanowiła także potężną dawkę wiedzy i motywacji do działania. Branson zainspirował mnie swoją odwagą, innowacyjnym podejściem do biznesu oraz umiejętnością kreatywnego rozwiązania trudnych sytuacji.

Obecnie bardzo cenię osoby, które aktywnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w biznesie poprzez social media, książki czy podcasty. Należą do nich m.in. Marek Zmysłowski, Jakub Roskosz, Szymon Negacz oraz Szymon Banaś. Każdy z nich wnosi unikalną perspektywę i wiedzę, co pozwala mi na poszerzanie horyzontów i adaptację najlepszych praktyk w mojej własnej działalności. Ich transparentność oraz gotowość do dzielenia się doświadczeniem są dla mnie niezwykle inspirujące i wartościowe.

Jakie są macie oczekiwania wobec udziału w programie InCredibles?

Bazując na naszych dotychczasowych doświadczeniach, zdajemy sobie sprawę, jak istotny jest odpowiedni mentoring na różnych etapach rozwoju startupu. W trudnych momentach wsparcie doświadczonego mentora może okazać się kluczowe, pomagając rozwiązać problemy, które wcześniej wydawały się nie do pokonania. Program InCredibles oferuje dostęp do najlepszych mentorów, którzy są gotowi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Naszym wyzwaniem będzie odpowiednie sformułowanie naszych potrzeb, aby dobrać jak najbardziej odpowiednich mentorów, którzy będą mogli skutecznie wspierać nasz rozwój. Wierzymy, że wspólnie z zespołem uda nam się zidentyfikować kluczowe obszary, które wymagają wsparcia, i efektywnie wykorzystać zasoby dostępne w ramach programu.

Oczekujemy, że udział w programie InCredibles pozwoli nam nawiązać cenne kontakty i otworzyć drzwi do kluczowych instytucji, osób oraz potencjalnych klientów. Liczymy na to, że program pomoże nam skrócić czas potrzebny na dotarcie do kluczowych partnerów, co pozwoli nam szybciej i skuteczniej realizować naszą misję pożytecznego wykorzystania technologii w edukacji i terapii.

Dzięki udziałowi w programie chcemy również poszerzyć naszą wiedzę o najlepszych praktykach w branży oraz zyskać nowe perspektywy, które pomogą nam jeszcze lepiej dostosować nasze rozwiązania do potrzeb rynku. Wierzymy, że współpraca z doświadczonymi mentorami pomoże nam w dalszym rozwoju i pozwoli osiągnąć sukces na większą skalę.