Aktualności
14 września 2022

Startuje 2. sezon „Firmamentu” – wspólnej audycji InCredibles i Radia 357

Już w najbliższy czwartek (15 września) o godz. 15 wystartuje w Radiu 357 drugi sezon „Firmamentu” – audycji tworzonej we współpracy z programem InCredibles Sebastiana Kulczyka. Na antenie radia będzie można posłuchać rozmów o najważniejszych trendach i wyzwaniach stojących przed młodymi przedsiębiorcami.

Najbliższy odcinek poświęcony będzie zmieniającej się kulturze pracy. Czy nadciągające kryzysy na nowo zmobilizują nas do intensywniejszego wysiłku? Jak zmienią się oczekiwania, jakie mamy wobec firm, w których pracujemy? Na ten temat gospodarz programu Jarosław Sroka rozmawiać będzie z Moniką Borowiecką (partner zarządzająca w funduszu Tangent Line VC), Wojciechem Mądalskim (menedżer, były prezes m.in. Netii i Horteksu), Jackiem Piątkiem (konsultant strategiczny ds. młodych produktów i usług) oraz Anną Marią Szutowicz (właścicielka agencji Y&Lovers).

Kolejne odcinki „Firmamentu” będą emitowane w co drugą środę miesiąca o godz. 21. Najciekawsze fragmenty nadal będziemy publikować na kanale YouTube InCredibles.

Podsumowanie 1. sezonu Firmamentu

W 1. sezonie wyemitowanych zostało 26 audycji, w których gośćmi Jarosława Sroki było ponad 100 uznanych ekspertów, praktyków biznesu i founderów.

13 maja 2021 r. na antenie Radia 357 zadebiutował „Firmament” – pierwsza w Polsce audycja tworzona we współpracy z programem mentoringowym dla młodych przedsiębiorców. Oprócz InCredibles Sebastiana Kulczyka partnerami audycji jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz portal MamStartup.

W ramach projektu powstało łącznie 26 godzinnych odcinków, prowadzonych przez Jarosława Srokę, koordynatora programu InCredibles, w których wystąpiło ponad 100 nieoczywistych i unikatowych gości, wywodzących się z grona młodych, ambitnych przedsiębiorców oraz towarzyszących im w rozwoju doświadczonych mentorów.

Każdy odcinek „Firmamentu poświęcony był realnym wyzwaniom, z jakimi mierzą się przedsiębiorcy, takim jak: cyberbezpieczeństwo, radzenie sobie w czasach kryzysów (wojna, inflacja, przerwane łańcuchy dostaw), ale też pozyskiwanie talentów do firm, zdobywanie kapitału czy odpowiedzialność społeczna i środowiskowa biznesu.

Podczas audycji doświadczeni liderzy biznesu przekazali dużo praktycznej wiedzy tym, którzy chcą swoje firmy rozwijać w sposób przemyślany, nowoczesny i odpowiedzialny. Połączenie dwóch sił – z jednej strony młodości, przebojowości i ambicji z doświadczeniem, zapobiegawczością i konsekwencją z drugiej, był katalizatorem unikatowych na ogólnopolską skalę dyskusji.

W pierwszej audycji o tym, czy można zrobić z siebie przedsiębiorcę, czy też trzeba się nim urodzić, mówili dr hab. prof. SGH Rafał Mrówka oraz Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24.

W kolejnych pojawiło się ponad 100 gości, takich jak: Wojciech Kostrzewa, Anna Rulkiewicz, Robert Dobrzycki, Daniel Pawełek, Rafał Sonik, Przemysław Szmidt, Barbara Sołtysińska, Diana Koziarska, Róża Szafranek, Krzysztof Witkowski, Daniel Poświata, Wiktor Namysł i wielu, wielu innych uznanych ekspertów, praktyków biznesu i founderów.

Każdego odcinka „Firmamentu” na żywo na antenie Radia 357 słuchało zazwyczaj ok. 18-20 tysięcy słuchaczy. Dodatkowo, na kanale YouTube InCredibles skrócone wersje audycji miały średnio ok. 9 tys. wyświetleń. Obecnie można ich wysłuchać w content hubie na stronie InCredibles.

Największy zasięg na żywo (21,7 tys.) uzyskał odcinek „Sukcesorzy rebelianci” z 23 grudnia 2021 r. poświęcony spełnianiu zawodowych marzeń, z udziałem rodziców i ich dzieci: Adama Gesslera seniora i Adama Gesslera juniora – restauratorów oraz Zbigniewa Jakubasa – przedsiębiorcy i Joanny Jakubas – sopranistki.

Jednym z kluczowych czynników sukcesu audycji jest dobór gości – młodych ambitnych przedsiębiorców oraz doświadczonych praktyków, a także współpraca merytoryczna z pozostałymi partnerami projektu: portalem MamStartup.pl, który do każdego odcinka przygotowuje ankietę, felieton lub statystyczne tło oraz prof. Rafałem Mrówką ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dyrektorem programów MBA na SGH, który w każdym odcinku przedstawia swój popularnonaukowy felieton.

Dzięki sukcesowi „Firmamentu” powstał też w Radiu 357 równoległy projekt będący rozwinięciem treści mentoringowych ukazujących się na antenie na żywo – „Liderzy na Firmamencie”, którego partnerem jest Jaguar Land Rover. W jego ramach w podcastach Radia 357 wyemitowano sześć rozmów z liderami, którzy swoim działaniem potrafią dawać dobry przykład, inspirować, motywować do działania, a jednocześnie dzięki swojej wytrwałości i pasji zmieniać świat w lepsze miejsce. Największą popularnością cieszył się odcinek z udziałem Anny Lewandowskiej.